

Prototype2'yi oynayabilmek için ilk oyunu bitirmeniz gerekmiyor. Ana menüdeki kısa bir video ile ilk oyunda yaşananları ve hikayenin sonunu izleyip rahatça yeni oyuna adapte olabiliyorsunuz. P2, orijinal oyundaki hikayenin 14 ay sonrasında geçiyor. New York City'yi vuran virüs ilk oyunun protagonisti Alex Mercer tarafından yeniden ortama salıveriliyor. Yeni karakterimiz Çvş. James Heller ise ailesinin ölümünden Mercer'i suçluyor. Ve ilerleyiş tarzınıza göre ortalama 12 saat sürecek oyunda, Heller intikam için Mercer'in peşine düşüyor.


Canınız mı sıkıldı? Önce kaos yaratıp tankların ve helikopterlerin üstünüze
yağmasını sağlayın. Ardından tankın roket-atarlarını söküp helikoptere roket
yağdırın. Veya tek bir pençe darbesiyle metal kuşu ikiye bölün. Hızlıca aşağıya
inin ve avına zıplayan bir hayvan gibi zıplayarak pençelerinizle düşmanları
paramparça edin. Aynı zamanda görev yaptıkça ve tecrübe puanı kazandıkça seviye
atlayıp zıplama,birebir dövüş gibi özelliklerinizi daha da geliştirin, daha da
ölümcül hale gelin.
Açık-dünya (open-world) oyunlarının vazgeçilmez
parçalarından (heh) olan "toplanabilirler" (collectibles) elbette
oyundaki yerlerini almış. Üç ana bölgeye ayrılmış New York City'de her bir
bölgede çeşitli sayıda yan görev, bulunacak toplanabilirler saklı. Gizlice
sızacağınız üsler, temizleyeceğiniz mutant yuvaları yapabileceğiniz yan
görevlerden sadece bazıları.
Prototype2'nin aksiyon dolu olduğu, özelliklerinizi geliştirikçe bir mutant-ölüm-makinesine dönüştüğünüz doğru. Etrafta rastgele dolasıp canlı doğramayı bir süre sonra sıkıcı bulanlardansanız ana ve yan görevlerde de ne yazık ki sıkılacaksınız. Tekrar belirtiyorum, hikayenin genel olarak "gerekli kişiyi bul-onun şekline gir-üsse sız-herkesi öldür ve çık" işleyişi yüzünden, oyuna istediğiniz aksiyonu koyun bir yerden sonra fayda etmiyor. Orijinal oyunun biraz daha iyileştirilmiş fakat yine de bir 2012 yılı oyunu olduğuna kimseyi inandıramayacak grafikler, sıfırın altındaki yapay zeka,(askerin 1 metre yanındaki adama kurşun yağdırdım, sadece kuşkulandı) eskisinden pek farklı olmayan karakter animasyonları, birbirinin aynısı olan toplam üç-beş çeşit düşman modellemeleri ve özellikle (?) önlerinde olmayan bir görüntüyü yansıtan bina camları oyuna ayırdığım saatlere üzülmeme sebep oldu.

Oyunu şu sıralar almayı düşünüyorsanız raflara ilk yollanan P2 kutularında "Radnet" adlı bir içerik için kod olduğunu göreceksiniz (kabın kapağında yazıyor kod var mı yok mu diye). Bu kod sayesinde her hafta yeni mücadelelerde (challenge) yarışma ve adınızı sıramalarda gösterme şansı elde edeceksiniz. Söylenene göre sonraki P2'lerde bu kodlar bulunmayacak ve netten de kodu satın almanız mümkün olmayacak (ucuz numaralar). Şimdi nasıl? Biraz daha cazip gel-medi değil mi oyun? Bencede. Konsol için KDV dahil 200 TL gibi bir fiyatının olması da, eğer oynamadan yapamayacağınız bir oyun olduğunu düşünmüyorsanız sizi Prototype'a uzak tutacak sebeplerden. Hem gözünüzü hem beyninizi yoran içi boş aksiyon bir süre zevk verecektir. Kiminizi oyununun sonuna kadar götürür hatta. Fakat bitirdiğinizde hatırlayacak hiçbir şey kalmayacak geriye. "Oynadım-bitirdim" dediğiniz oyunlara bir yenisini daha ekleyeceksiniz sadece.
0 yorum:
Yorum Gönder